Astra GSI 2.0 8v 1992

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
Joris!
forum-gebruiker
Berichten: 142
Lid geworden op: 29 nov 2011 23:58
Locatie: Almere

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door Joris! » 30 aug 2014 14:31

Oké dankje voor de info.
Denk toch dat ik voor de cebora 160 ga, die last vanaf 28Ampere en heeft levenslange garantie bij rustbuster. Maar de WP 170 is dus ook een goede optie.

Verder goed bezig met de gsi :thumbsup: skirts erop en knallen maar!

Gebruikersavatar
The Vizitor
forum-gebruiker
Berichten: 288
Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
Locatie: Cuijk

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door The Vizitor » 03 sep 2014 09:58

Joris! schreef:Oké dankje voor de info.
Denk toch dat ik voor de cebora 160 ga, die last vanaf 28Ampere en heeft levenslange garantie bij rustbuster. Maar de WP 170 is dus ook een goede optie.

Verder goed bezig met de gsi :thumbsup: skirts erop en knallen maar!
Graag gedaan, ja tussen die 2 heb ik ook getwijfeld. Alleen had de laatste wp uit het magazijn toen, die kon ik voor wat minder meenemen :D.

Een mini update,

De naden afgekit met carroseriekit aan de ene kant.
Nadeel van een kleine garage is dat je de auto even om moet draaien wil je aan de andere kant aan de slag.
Maargoed je kan niet alles hebben... :roll:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9027
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door RedBill » 03 sep 2014 19:09

Top! En nu goed in de bitumen zetten die wielkasten. (Dikker = beter).
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)

Gebruikersavatar
AlexAstra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1287
Lid geworden op: 07 aug 2011 15:43
Auto('s): Hobby: Astra GSI 2.0 16v Daily: Vectra C 2.2 GTS
Locatie: Rotterdam

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door AlexAstra » 03 sep 2014 22:16

Mooi bezig geweest, die gaat weer wat jaartjes mee! :D

Gebruikersavatar
The Vizitor
forum-gebruiker
Berichten: 288
Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
Locatie: Cuijk

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door The Vizitor » 04 sep 2014 10:11

Dat hoop ik wel ja. Ben benieuwd hoe lang dit goed blijft :lol:

Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1224
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door Astrid_fahrer » 02 nov 2014 22:38

Gister had een maat van mij je nog even gesproken op de Opel testdag (zit hier ook op het forum als imagine). Je had hem verteld over je nieuwe GSI.

Toevalligerwijs dat we gisteravond je oude rode GSI hebben zien staan bij de McDonalds in Veenendaal. Hij staat er nog netjes bij :)

Jerremy
forum-gebruiker
Berichten: 524
Lid geworden op: 18 aug 2006 19:26

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door Jerremy » 03 nov 2014 09:04

Ziet er goed uit !
Herkenbaar de lekbak links achter.. Was bij mij in eenzelfde staat, inmiddels ook weer hersteld.
Dorpel heb ik bij alleen rechtsvoor eraf liggen, ivm roestschade op een naad waar bleek dat voorste stuk ooit al eens eerder was vervangen.

Voor roest omvormer, welke heb je gebruikt ? Ik had in de doropel vooraan heel klein beetje oppervlakkige roest (waarschijnlijk door afvoer dakraam)
Heb hier zelf RX5 en RX7 van Caprotech voor gebruikt.

Ziet er goed uit verder, ga zo door ! :thumbsup:

Gebruikersavatar
The Vizitor
forum-gebruiker
Berichten: 288
Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
Locatie: Cuijk

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door The Vizitor » 03 nov 2014 20:00

Astrid_fahrer schreef:Gister had een maat van mij je nog even gesproken op de Opel testdag (zit hier ook op het forum als imagine). Je had hem verteld over je nieuwe GSI.

Toevalligerwijs dat we gisteravond je oude rode GSI hebben zien staan bij de McDonalds in Veenendaal. Hij staat er nog netjes bij :)
Aah ja dat klopt, denk dat ik wel weet wie dat is. En dit is idd mijn nieuwe, ojaa is dat zo ? Ik ben wel benieuwd hoe die er bij staat nu. Heb 'm toen best goedkoop weg gedaan, waar ik achteraf msischien wel een beetje spijt van heb. Vandaar dat deze er nu is, blijft toch mijn favoriet :oops:.
Jerremy schreef:Ziet er goed uit !
Herkenbaar de lekbak links achter.. Was bij mij in eenzelfde staat, inmiddels ook weer hersteld.
Dorpel heb ik bij alleen rechtsvoor eraf liggen, ivm roestschade op een naad waar bleek dat voorste stuk ooit al eens eerder was vervangen.

Voor roest omvormer, welke heb je gebruikt ? Ik had in de doropel vooraan heel klein beetje oppervlakkige roest (waarschijnlijk door afvoer dakraam)
Heb hier zelf RX5 en RX7 van Caprotech voor gebruikt.

Ziet er goed uit verder, ga zo door !
Dankje, ja zoals je ziet hier ook alles vernieuwd. Viel opzich ook nog wel mee, een aantal gaten in de onderkant.
Alles goed blank gemaakt met de slijptol/boormachine daarna een paar dagen met die rustyco gel ingesmeerd en in laten trekken, daarna schoongemaakt en met zinkspray behandeld. Dorpel erop gelast en een paar dagen ml door de dorpel heen spuiten. En de buitenkant eerst met chassiscoat daarna tectyl 190 en de onderkant met bodysafe.
En nu kan het er weer even tegenaan.

Nu even een kleine update;

De binnenkant zit inmiddels weer helemaal in elkaar, de leren bekleding een paar keer behandeld met een setje wat ik nog had liggen. Ziet er allemaal weer super uit, zal als het even uitkomt wat foto's maken, buitenkant zit er ook allemaal weer op, behalve de side skirt. Nu is het even rustig denk ik, het volgende wat op de planning staat is de motor eruit en reviseren ( zo als het er nu voor staat ). Remleidingen vernieuwen en de auto apk klaarmaken. Maar omdat we gaan verhuizen binnenkort zal dat allemaal nog wel even duren,

Mr.F
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 okt 2009 14:13
Auto('s): Astra GSi 2.0i

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door Mr.F » 03 nov 2014 20:37

Goed bezig! Ziet er netjes uit allemaal.
Nu inderdaad goed in de bitumen en de ML :)

Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3085
Lid geworden op: 06 jan 2012 00:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door astra-gsi-666 » 03 nov 2014 20:43

goed bezig daar,die kan weer jaren mee. :thumbsup:
danny gsi 666

Gebruikersavatar
The Vizitor
forum-gebruiker
Berichten: 288
Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
Locatie: Cuijk

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door The Vizitor » 23 nov 2014 16:03

Hierbij nog de beloofde foto's :shiny:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mr.F
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 okt 2009 14:13
Auto('s): Astra GSi 2.0i

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door Mr.F » 23 nov 2014 17:32

Nice! Hij ziet er nog erg goed uit zo :thumbsup:

Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9027
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door RedBill » 24 nov 2014 22:09

Mooi mooi mooi!

Nu nog een setje leren stoelen (origineel Astra GSi) scoren dan istie helemaal compleet!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)

Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3085
Lid geworden op: 06 jan 2012 00:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door astra-gsi-666 » 26 nov 2014 23:01

die ziet er nog mooi uit. :thumbsup:
gsi four ever.
danny gsi 666

Gebruikersavatar
The Vizitor
forum-gebruiker
Berichten: 288
Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
Locatie: Cuijk

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door The Vizitor » 03 dec 2014 19:24

Mr.F schreef:Nice! Hij ziet er nog erg goed uit zo :thumbsup:
RedBill schreef:Mooi mooi mooi!
Mr.F schreef:Nice! Hij ziet er nog erg goed uit zo
Dankje,

Heb nog 2 nieuwe knippers aan de voorkant erin gezet, aangezien het glas eraf lag.
En 2 nieuwe kentekenverlichtings units, dus die zijn ook weer mooi helder.
Voor de rest niet veel meer gedaan, een keer wassen en wat oppoetsen zou geen kwaad kunnen,
Aangezien de rest van de plannen even wat uitgesteld zijn,
Ook nog even aan het denken wat ik met de motor ga doen, toch een upgrade naar v6/2.0 of deze reviseren etc,
Ik vindt het zelf namelijk ook wel iets om het met de c18xe te doen, dit zijn toch de motoren die een beetje 'uitsterven'. Alhoewel een van die andere motoren erin te hebben is natuurlijk ook wel leuk :roll:
Maargoed wat jullie daarover denken is altijd welkom.

EDIT:

Dit kwam ik tegen,
http://www.laurent-motors.com/de/turbo- ... -et-3.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor op de lange termijn misschien wel iets waar ik open voor sta :shiny:
Dat lijkt me wel erg gaaf.

Zijn er hier eigenlijk mensen die een c18xe met turbo hebben ?

Gebruikersavatar
The Vizitor
forum-gebruiker
Berichten: 288
Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
Locatie: Cuijk

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door The Vizitor » 16 dec 2014 19:30

Iemand die hier iets over kwijt wil? :d Merk wel dat het hier wat stiller geworden is dan een een jaar of 2 geleden.

prs
forum-gebruiker
Berichten: 808
Lid geworden op: 30 nov 2008 19:50

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door prs » 16 dec 2014 20:57

mijn advies:

optie 1, bouw een low budget c20ne turbo. blokjes kosten geen drol, zijn oersterk, redelijk wat info over te vinden en hebben al een lage compressie verhouding.

optie 2, koop een goed lopende let, vervang eventueel wat pakkingen en keeringen en hang deze erin. phase 2 chipje erin en knallen maar.

optie 3, koop een saab motor, op engelse fora ook genoeg info over te vinden, ecu aanpassen in je zit ook richting de 280 pk, kunnen wel olieboten zijn.

optie 4, koop zo'n saaie,olie zuipende, v6 motor en wordt schi*t gereden door de eerste beste vw/bmw diesel die je tegen komt :corn:

als je gaat tunen, laat dan in iedergeval die c18xe met rust. je gaat veel geld kwijt zijn en er weinig mee winnen. daarbij zijn het zeker geen gewilde motoren. eventuele latere verkoop zal dus zeer lastig worden :wink:

Gebruikersavatar
The Vizitor
forum-gebruiker
Berichten: 288
Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
Locatie: Cuijk

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door The Vizitor » 16 dec 2014 21:51

Hm oké oké, heb al een hoop gelezen overal over. Vondt dat er wel interessants en dat op een c18xe is weer eens wat anders. Maar net wat je zegt met iets anders bereik je waarschijnlijk meer. Een 2.0 erin is ook al een stuk verbetering maar wil iets anders proberen dus daarom ben ik nieuwsgierig of iemand daar iets over weet of wat dat uit zou halen.

pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7750
Lid geworden op: 01 nov 2006 22:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi C20XE
Locatie: Brabant

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door pascal1109 » 17 dec 2014 08:43

Er was hier ooit iemand die had tb's ofzoiets op zijn c18xe
verder nooit "getuned" aan c18xe's door mensen die hier komen

Ik ga mee in het advies van prs ;)
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:

Gebruikersavatar
The Vizitor
forum-gebruiker
Berichten: 288
Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
Locatie: Cuijk

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door The Vizitor » 17 dec 2014 20:16

Hmm dat gaat dus van de baan. Wist het ergens wel maar altijd wel even leuk om het hier te melden.
Nu denk ik toch dat ik ook maar voor een c20xe ga, dat is geld/vermogen misschien het beste, en vanuit daar kan je weer verder.
Er valt dus uit de c18xe niet veel meer uit te halen ?

prs
forum-gebruiker
Berichten: 808
Lid geworden op: 30 nov 2008 19:50

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door prs » 17 dec 2014 23:15

er valt genoeg uit een c18xe te halen. de vraag is alleen of je dat geld er aan uit wilt geven :wink:
ik denk dat je met een c20xe een hoop euro's gaat uit geven voor een geringe vermogensstijging. een c20xe snel maken kost ook gewoon een hoop euro's. in een ''zware'' auto als een astra is het ook maar de vraag of je die vermogensstijging gaat merken. mijn mening: koop een turbo motor :mrgreen:

Gebruikersavatar
The Vizitor
forum-gebruiker
Berichten: 288
Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
Locatie: Cuijk

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door The Vizitor » 17 dec 2014 23:29

Heb al veel afgezocht naar c18xe en de evt mogelijkheden. En toen ik die turbo tegen kwam dacht ik hmm, dat is wel een leuk idee. En wil iets origineels maken. Heeft ook allemaal de tijd. Ben benieuwd wat er allemaal mogelijk mee is. Nog niet helemaal in verdiept dus daarom begin ik er hier maar eens over.

Gebruikersavatar
Vincent_R
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 1395
Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
Auto('s): Opel Astra F cabrio

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door Vincent_R » 18 dec 2014 12:20

Aan elke motor is genoeg te doen om er atmosferisch meer vermogen uit te halen, alleen net wat hier al gezegd wordt; Wil je er het geld aan uit geven?
Een turbo blok als een LET of Saab B204?? (als ik het goed heb), is kostentechnisch voordeliger. Met een standaard turbo blok heb je voor het geld een grotere vermogensstijging.

Als je toch voor jezelf de gedachte houd om atmosferisch te gaan tunen, zou ik gewoon eens contact opnemen met een bedrijf dat daar in gespecialiseerd is. Dan kan je gewoon eens vragen wat de mogelijkheden zijn incl. kostenindicatie.

Voor mij wordt er momenteel gewerkt aan een C20NE door Risse, mocht je daar wat meer informatie over willen dan stuur maar een PM :)

Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9027
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door RedBill » 19 dec 2014 13:09

Tja, hier geldt: hoeveel geld wil je eraan uitgeven en wat is je doelstelling?
Als je uniek wilt zijn is het wellicht wel leuk om met een C18XE aan de slag te gaan, daar is best veel uit te halen hoor. Als inspiratie zou inderdaad de C18XE met throttlebodies kunnen dienen.

Maar je moet jezelf echt afvragen: waarom wil ik dit en welke doelen heb ik/ Hoe kan ik die doelen op zo voordelig mogelijke manier bereiken?
Bij je doelen zit dus ondermeer:
- Hoe uniek moet het zijn
- Hoeveel vermogen wil ik uit het blok halen / welke prestaties verwacht ik van de auto?
- Hoe moet het er visueel uitzien (Show)
- Hoeveel geld mag het kosten?
- Hoeveel tijd wil ik ervoor uittrekken om het te realiseren?
- Wat wil ik verder met de auto doen?

Als je daar een antwoord op hebt kun je opties gaan afstrepen die niet voldoen aan je doelstellingen. Dan blijven vanzelf de reële opties over.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)

Gebruikersavatar
The Vizitor
forum-gebruiker
Berichten: 288
Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
Locatie: Cuijk

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door The Vizitor » 24 dec 2014 10:51

RedBill schreef:Tja, hier geldt: hoeveel geld wil je eraan uitgeven en wat is je doelstelling?
Als je uniek wilt zijn is het wellicht wel leuk om met een C18XE aan de slag te gaan, daar is best veel uit te halen hoor. Als inspiratie zou inderdaad de C18XE met throttlebodies kunnen dienen.

Maar je moet jezelf echt afvragen: waarom wil ik dit en welke doelen heb ik/ Hoe kan ik die doelen op zo voordelig mogelijke manier bereiken?
Bij je doelen zit dus ondermeer:
- Hoe uniek moet het zijn
- Hoeveel vermogen wil ik uit het blok halen / welke prestaties verwacht ik van de auto?
- Hoe moet het er visueel uitzien (Show)
- Hoeveel geld mag het kosten?
- Hoeveel tijd wil ik ervoor uittrekken om het te realiseren?
- Wat wil ik verder met de auto doen?

Als je daar een antwoord op hebt kun je opties gaan afstrepen die niet voldoen aan je doelstellingen. Dan blijven vanzelf de reële opties over.
Heb er eens over na gedacht, aangezien ik er ruim de tijd voor ga nemen en het mij toch een leuke uitdaging lijkt, heb ik zaterdag een c18xe opgehaald, hier ga ik langzaam mee aan de slag om er wat leuks van te maken !
Blok is nu kaal en ligt op de werkbank, ook de carroserie heeft nog wat aandacht nodig maar dat ga ik doen zodra de motor eruit is en wij inmiddels ook weer verhuisd zijn.
Heb straks een nog wat grotere schuur erbij dus dat moet daar wel goedkomen.

Plaats reactie