Astra GSI 2.0 8v 1992

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
The Vizitor
forum-gebruiker
Berichten: 288
Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
Locatie: Cuijk

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door The Vizitor » 22 jun 2014 22:05

Erwin_dude schreef:ik deed zoveel mogelijk eerst de puntlassen met een boor doorboren, en wat ik niet loskreeg eerst omheen slijpen en vervolgens met een platte beitel het restantje wegtikken

zo krijg je het mooiste restultaat
Ok bedankt ! En hoe zit het met de zij kanten ?
Ben nog aan het twijfelen of ik het deel van de popnagels laat zitten, ligt er aan of het er van binnen nog goed uit ziet.
Dan lijkt het me niet nodig om dat ook weg te halen.
Ga er van de week mee beginnen, dus tips zijn altijd welkom

Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door Erwin_dude » 22 jun 2014 23:08

The Vizitor schreef:
Erwin_dude schreef:ik deed zoveel mogelijk eerst de puntlassen met een boor doorboren, en wat ik niet loskreeg eerst omheen slijpen en vervolgens met een platte beitel het restantje wegtikken

zo krijg je het mooiste restultaat
Ok bedankt ! En hoe zit het met de zij kanten ?
Ben nog aan het twijfelen of ik het deel van de popnagels laat zitten, ligt er aan of het er van binnen nog goed uit ziet.
Dan lijkt het me niet nodig om dat ook weg te halen.
Ga er van de week mee beginnen, dus tips zijn altijd welkom

daar rotten ze vaak het meeste, als ik toch beschikking had over complete deel! wel eerst aftekenen met nieuwe plaatwerk met wat je weg moet slijpen! en slijp niet te veel weg eerst! kunt er beter wat af slijpen dan dat je wat op moet vullen,

sou alles gewoon vervangen dus de complete dorpel, even uitmeten waar de nagels zitten en dan opnieuw in de dorpel boren en pompnagelen

Gebruikersavatar
The Vizitor
forum-gebruiker
Berichten: 288
Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
Locatie: Cuijk

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door The Vizitor » 23 jun 2014 07:20

Hm dat is ook zo ja. Heb je het ook allemaal gehad. Waar had jij ze vandaan?

-

Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9027
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door RedBill » 23 jun 2014 08:11

Erwin_dude schreef:ik deed zoveel mogelijk eerst de puntlassen met een boor doorboren, en wat ik niet loskreeg eerst omheen slijpen en vervolgens met een platte beitel het restantje wegtikken

zo krijg je het mooiste restultaat
Klopt, dat is de beste werkwijze. Dus goed op zoek naar de puntlassen. Tip: vraag even bij de betere ijzerwarenhandel naar een puntlasboor. Die hebben een centreerpuntje, maar verder een vlakke kop. Dan houdt je het achterste plaatwerk bijna helemaal intact, terwijl je de puntlas wel helemaal weg hebt.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)

Gebruikersavatar
The Vizitor
forum-gebruiker
Berichten: 288
Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
Locatie: Cuijk

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door The Vizitor » 23 jun 2014 18:08

RedBill schreef:
Erwin_dude schreef:ik deed zoveel mogelijk eerst de puntlassen met een boor doorboren, en wat ik niet loskreeg eerst omheen slijpen en vervolgens met een platte beitel het restantje wegtikken

zo krijg je het mooiste restultaat
Klopt, dat is de beste werkwijze. Dus goed op zoek naar de puntlassen. Tip: vraag even bij de betere ijzerwarenhandel naar een puntlasboor. Die hebben een centreerpuntje, maar verder een vlakke kop. Dan houdt je het achterste plaatwerk bijna helemaal intact, terwijl je de puntlas wel helemaal weg hebt.

Dat moet goed komen dan, heb alleen nog geen dorpels besteld. Orgineel vandaag opgezocht, is ook niet meer leverbaar op het moment.
Denk dat ik gewoon deze bestel.

http://www.winparts.nl/carrosserie/repa ... p5062.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9027
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door RedBill » 23 jun 2014 21:43

The Vizitor schreef:Dat moet goed komen dan, heb alleen nog geen dorpels besteld. Orgineel vandaag opgezocht, is ook niet meer leverbaar op het moment.
Denk dat ik gewoon deze bestel.

http://www.winparts.nl/carrosserie/repa ... p5062.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook niet van de non-GSi?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)

Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door Erwin_dude » 23 jun 2014 21:46

Heb ze bij m en m dronten weg, even belle en naar mario vragen regelt kokkerholm voor je en is goed spul

-

Gebruikersavatar
The Vizitor
forum-gebruiker
Berichten: 288
Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
Locatie: Cuijk

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door The Vizitor » 23 jun 2014 22:00

RedBill schreef:
The Vizitor schreef:Dat moet goed komen dan, heb alleen nog geen dorpels besteld. Orgineel vandaag opgezocht, is ook niet meer leverbaar op het moment.
Denk dat ik gewoon deze bestel.

http://www.winparts.nl/carrosserie/repa ... p5062.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook niet van de non-GSi?
Nee , waren niet meer op voorraad.
In breda niet, maar ook in duitsland.
Erwin_dude schreef:Heb ze bij m en m dronten weg, even belle en naar mario vragen regelt kokkerholm voor je en is goed spul
Zal eens kijken

Gebruikersavatar
The Vizitor
forum-gebruiker
Berichten: 288
Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
Locatie: Cuijk

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door The Vizitor » 24 jun 2014 20:32

Nog wat kleine dingen gedaan, nu is het wachten op de dorpels.
Ze zijn besteld, dus laat maar komen.
Hoe zit het eigenlijk met dat stuk onder het achterscherm ?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9027
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door RedBill » 26 jun 2014 10:54

Dat stuk dorpel onder het achterscherm zit bij het achterscherm aan wanneer je daarvoor een vervangend scherm aanschaft.
Losse delen hebt ik daarvan eigenlijk nog niet gezien.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)

Gebruikersavatar
The Vizitor
forum-gebruiker
Berichten: 288
Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
Locatie: Cuijk

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door The Vizitor » 26 jun 2014 21:22

Dat is juist de plek waar het gat zit namelijk. EDIT: Zit bij het nieuwe deel ook.

Wil eerst de dorpels aanpakken, middentunnel en de rest van het chassis in orde maken. Dan met de motor aan de slag. En als laatst rechter achterscherm en het spuiten van de hele auto. Even in het 'kort'

Gebruikersavatar
The Vizitor
forum-gebruiker
Berichten: 288
Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
Locatie: Cuijk

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door The Vizitor » 27 jun 2014 22:27

Toch besloten om alleen de gehele onderkant van de dorpels te doen.
Vindt het zonde om goed plaatwerk te vervangen.
Zolang de boel van binnen maar roest vrij is. Dus daar ga ik morgen mee aan de slag.
Na het werk vandaag maar even aan de slag geweest.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9027
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door RedBill » 29 jun 2014 11:24

Kijk, zo kan het ook. Wel even goed stralen allemaal daar aan de binnenzijde en dan weer goed in de primer zetten.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)

Gebruikersavatar
The Vizitor
forum-gebruiker
Berichten: 288
Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
Locatie: Cuijk

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door The Vizitor » 30 jun 2014 19:07

RedBill schreef:Kijk, zo kan het ook. Wel even goed stralen allemaal daar aan de binnenzijde en dan weer goed in de primer zetten.
Ja gaat prima zo, al een hoop roest verwijderd.
Heb alleen nog een klein straalapparaat nodig om de binnenzijde van de dorpel helemaal roestvrij te maken.

Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door Erwin_dude » 30 jun 2014 20:02

heb het met een compressor en handstraal spuit, alleen niet het gewenste restultaat gemaakt, roestborstel op boormachine is beste..

Gebruikersavatar
The Vizitor
forum-gebruiker
Berichten: 288
Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
Locatie: Cuijk

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door The Vizitor » 30 jun 2014 20:15

Erwin_dude schreef:heb het met een compressor en handstraal spuit, alleen niet het gewenste restultaat gemaakt, roestborstel op boormachine is beste..
Daar ben ik ook mee aan de gang.
Ok, een klein straalpistool werkt dus niet echt prettig ?

Gebruikersavatar
The Vizitor
forum-gebruiker
Berichten: 288
Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
Locatie: Cuijk

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door The Vizitor » 05 jul 2014 12:30

Al weer wat verder,
De binnendorpels ontroest met de slijptol/boormachine zodat ook alle roest verdwenen was.
Kleine roestputjes nog behandeld met wat roestoplosser, een nachtje laten staan en de putjes waren weg.
Nu bezig met een zinkbehandeling, steeds lichte lagen zodat het goed kan hechten.
En ook de dorpel op maat gemaakt en even gepast.
Omdat ik normaal niet echt met plaatwerk bezig ben zal het niet perfect zijn, maar vindt zelf dat het aardig lukt.
Hierbij wat foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

renej
forum-gebruiker
Berichten: 852
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door renej » 05 jul 2014 15:51

is toch netjes zo, mooi vast lassen glad slijpen dan is hij weer neu :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10407
Lid geworden op: 21 mar 2003 20:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door Bart(astra) » 06 jul 2014 14:01

goed bezig hoor.

Sowieso met gsi skirts erover is er niets meer van te zien.
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4

Mr.F
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 okt 2009 14:13
Auto('s): Astra GSi 2.0i

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door Mr.F » 06 jul 2014 17:04

zeker goed bezig! :thumbsup:

Gebruikersavatar
The Vizitor
forum-gebruiker
Berichten: 288
Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
Locatie: Cuijk

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door The Vizitor » 06 jul 2014 20:09

Bedankt !
Wou vandaag eigenlijk lassen alleen werkt de draadtoevoer niet meer, dus dat ging even niet door.
Voor de rest gaten gemaakt, en de binnenkant van het stuk in de inox spray.

Afbeelding

Afbeelding

Nog even zoeken naar het probleem,

Afbeelding

Gebruikersavatar
The Vizitor
forum-gebruiker
Berichten: 288
Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
Locatie: Cuijk

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door The Vizitor » 07 jul 2014 21:43

Lasapparaat is dood :-(

Geen idee wat er mee is.

Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9027
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door RedBill » 07 jul 2014 23:07

Ai, wordt nog een uitdaging om dat er recht in te krijgen! Hij golft zo wel behoorlijk!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)

Gebruikersavatar
The Vizitor
forum-gebruiker
Berichten: 288
Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
Locatie: Cuijk

Astra GSI 1.8 16v 1994

Bericht door The Vizitor » 08 jul 2014 09:12

Dat komt meer door de foto
Het valt in het echt wel mee, dus dat moet goedkomen.
Een kennis heeft de printplaat van het lasapparaat meegenomen om deze te repareren.
Dus ik hoop aan het eind van de week de dorpel er weer in te hebben.
Ook ben ik links achter begonnen. Lekbakje er uit, reparatiedeel op maat gemaakt, moet nog even een plaatje op maat maken om de binnenkant van het lekbakje te repareren.
En nog een foto van het stuurtje en de grill, is er een zonder airbag. Puur omdat ik die stuurtjes het mooist vindt :shiny:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
The Vizitor
forum-gebruiker
Berichten: 288
Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
Locatie: Cuijk

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door The Vizitor » 15 jul 2014 19:48

Printplaat van het lasapparaat heb ik vrijdag weer terug :).
Dus dan kan de dorpel er weer in.
Ook nog even wat voorbereidend werk gedaan voor de binnenkant van het lekbakje.
Misschien dat ik het linkerstuk nog wat verder naar onder doe, achteraf gezien wel slimmer als je de foto zo terug ziet.
Ben ook nog op zoek naar een orgineel luchtfilter bak en een bougiekabel kap.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie