Astra GSI 2.0 8v 1992

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
Laserlite
forum-gebruiker
Berichten: 491
Lid geworden op: 31 mar 2011 23:12
Locatie: Daarzo!

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door Laserlite » 11 jun 2014 14:45

Zal het een en andere even rechtzetten.

Folie is erop geplakt niet doordat het knipperlicht glaasje loszat :wink: Voordat de folie erop ging was het nog gewoon goed.
En van het MIL lampje wist ik het ook niet, anders had ik het er wel bijgezegd. Voorzover ik weet zit er ook geen storingen in het systeem =)

Voor de 2 items zal ik van de week even voor je zoeken thuis. Dan stuur ik ze op, neem ik tegen die tijd wel even contact met je op.

Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10398
Lid geworden op: 21 mar 2003 20:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door Bart(astra) » 11 jun 2014 15:12

kan ook niet want de folie zit alleen op het glaasje zelf, dus met zou het er ook afgedonderd zijn :wink:
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4

Gebruikersavatar
The Vizitor
forum-gebruiker
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
Locatie: Cuijk

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door The Vizitor » 11 jun 2014 17:22

Maakt ook niet uit. Dat glaasje had zijn beste tijd gehad althans de lijm. Nee geen storingen verder.

-

Gebruikersavatar
The Vizitor
forum-gebruiker
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
Locatie: Cuijk

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door The Vizitor » 12 jun 2014 18:35

Gister een begin gemaakt met het leeghalen van de auto

Foto's zeggen genoeg. ( Camera was bijna leeg, even snel een paar kleine foto's)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 8970
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door RedBill » 12 jun 2014 19:00

Zo, de lekbakjes zien er niet verkeerd uit! Dat valt niet tegen zeker?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)

Gebruikersavatar
The Vizitor
forum-gebruiker
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
Locatie: Cuijk

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door The Vizitor » 12 jun 2014 19:26

RedBill schreef:Zo, de lekbakjes zien er niet verkeerd uit! Dat valt niet tegen zeker?
Nee tot nu toe valt het me erg mee. Alleen links achter zit er een gat in.

-

Gebruikersavatar
AlexAstra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1287
Lid geworden op: 07 aug 2011 15:43
Auto('s): Hobby: Astra GSI 2.0 16v Daily: Vectra C 2.2 GTS
Locatie: Rotterdam

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door AlexAstra » 14 jun 2014 13:46

ziet er nog goed uit! was bij m'n breedbouw Astra minder goed,
maar inmiddels weer strakgemaakt :P normaal gesproken haal je door de jaren heen
geen bumpers enz eraf...., zou miss wel moeten met auto's als oude type Opel,VW enz enz waar je lang
plezier van wilt hebben :thumbsup: maar je bent er gelukkig op tijd bij, succes! :D

Gebruikersavatar
The Vizitor
forum-gebruiker
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
Locatie: Cuijk

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door The Vizitor » 14 jun 2014 20:01

AlexAstra schreef:ziet er nog goed uit! was bij m'n breedbouw Astra minder goed,
maar inmiddels weer strakgemaakt :P normaal gesproken haal je door de jaren heen
geen bumpers enz eraf...., zou miss wel moeten met auto's als oude type Opel,VW enz enz waar je lang
plezier van wilt hebben :thumbsup: maar je bent er gelukkig op tijd bij, succes! :D
Haha, het valt idd wel mee.
-------

Vandaag weer even bezig geweest.

Sideskirt zat met kit vast,
Dorpel is geknikt links en rechts en nog wat roest gevonden.
Middentunnel gescheurd
Ook de bekleding weer wat verder losgehaald.
Zie foto's
Nu vraag ik mij af of ik mijn linker scherm kan houden aangezien daar nog helemaal geen roest zit.. ? :)
Die witte vlek rechts is de kit
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de andere kant
Afbeelding

Binnenkant
Afbeelding

Middentunnel naad gescheurd
Afbeelding

Achter scherm Rechts
Afbeelding

Achterscherm Links :shiny:
Afbeelding

renej
forum-gebruiker
Berichten: 852
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door renej » 15 jun 2014 09:01

de achterschermen zou ik gewoon laten zitten, het is zonde om goed blik uit een auto te halen.
gewoon rotte plekkken eruit en plaatjes erin lassen, goed tectyleren effe kleur met een spuitbus doen, spoiler erop en gaan met die blauwe banaan! :thumbsup:
ziet er goed uit voor zijn leeftijd.

Gebruikersavatar
The Vizitor
forum-gebruiker
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
Locatie: Cuijk

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door The Vizitor » 15 jun 2014 10:11

renej schreef:de achterschermen zou ik gewoon laten zitten, het is zonde om goed blik uit een auto te halen.
gewoon rotte plekkken eruit en plaatjes erin lassen, goed tectyleren effe kleur met een spuitbus doen, spoiler erop en gaan met die blauwe banaan! :thumbsup:
ziet er goed uit voor zijn leeftijd.
Opzich zijn de achterschermen niet echt rot, alleen zoals je ziet die binnenrand begint. Bij het linker scherm zit nog helemaal niks. Nu wil ik dat eigenlijk houden zo, als je die roest blank maakt en goed behandelt ? Ben bang dat het dan weer terug komt omdat hij bij het tankklepje ook begint. En wil hem nu in een keer goed maken omdat alles er toch uit gaat. Dus zou ik eigenlijk het rechterscherm met tankvulhals moeten vervangen. Bij het linkerscherm misschien even iets met die kitrand doen en dan behandelen ?
Voor de dorpels ben ik er nog niet uit omdat hij toch op de rand roest, dacht misschien de onderkant eraf slijpen, binnenkant ontroesten. Ben nog aan het denken. Jullie advies ?

Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 8970
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door RedBill » 15 jun 2014 13:13

Links zou ik inderdaad laten zitten. Ziet er mooi uit, en als het nu nog niet roest blijft dar dus weinig vocht achter.

Rechts is wel over een paar jaar (of nu) toe aan vervanging.

Dorpels zou ik beide vervangen om het geheel sowieso weer recht te krijgen.

Alles bij elkaar vind ik em er best goed uit zien. Alleen van die tunnel is jammer.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)

Gebruikersavatar
The Vizitor
forum-gebruiker
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
Locatie: Cuijk

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door The Vizitor » 15 jun 2014 20:28

RedBill schreef:Links zou ik inderdaad laten zitten. Ziet er mooi uit, en als het nu nog niet roest blijft dar dus weinig vocht achter.

Rechts is wel over een paar jaar (of nu) toe aan vervanging.

Dorpels zou ik beide vervangen om het geheel sowieso weer recht te krijgen.

Alles bij elkaar vind ik em er best goed uit zien. Alleen van die tunnel is jammer.
Zie links onder in de dorpel het wel beginnen, dus samen met de dorpel dan goed ontroesten op die plek.
Zou ik evt ook nog die kitrand kunnen verwijderen en een nieuwe kunnen plaatsen. Of heeft dat weinig zin ?
Aangezien ik de hele auto wil spuiten, ga ik rechts zoiezo vervangen. Dat is tenminste de planning.
Eerst de dorpels, ga het nu zelf doen. Zit er nou veel verschil tussen die van bijv mmdronten en artaparts ?
Ga ook een klein straalsetje aanschaffen om toch wat dingen goed te kunnen ontroesten zelf.

Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 8970
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door RedBill » 15 jun 2014 21:50

Mijn tip voor de dorpels: neem origineel opel, eventueel zonder de popnagels (dus van een gewone Astra), achterscherm idem. Plaats de popnagels desnoods later zelf. Wellicht kan M&M Dronten die leveren, want die heeft ook GM spul staan. 2 jaar geleden had hij ook nog een aantal achterschermen origineel GSi staan 3 links en 1 rechts als ik het goed heb, maar wel 300 euro per stuk. Immitatie heeft echt geen goede pasvorm, in ieder geval niet bij de achterschermen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)

Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door Erwin_dude » 16 jun 2014 09:14

ziet er nog redelijk uit hoor.

m&m heb niks meer staan tenminste geen origineel opel

Gebruikersavatar
The Vizitor
forum-gebruiker
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
Locatie: Cuijk

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door The Vizitor » 16 jun 2014 17:42

Het valt ook allemaal reuze mee. Iemand nog ervaringen met leveranciers van plaatwerk.

-

Gebruikersavatar
Vincent_R
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 1395
Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
Auto('s): Opel Astra F cabrio

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door Vincent_R » 16 jun 2014 22:02

Als je een medewerker hebt bij een Opel dealer die er moeite voor doet, is er ook nog wel het e.e.a. Origineel te vinden.
Verder ben ik niet echt bekend met plaatwerk leceranciers.

Gebruikersavatar
The Vizitor
forum-gebruiker
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
Locatie: Cuijk

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door The Vizitor » 16 jun 2014 22:27

Werk er zelf dus origineel regelen is het probleem niet alleen vroeg het me af. Denk dat ik voor de dorpels maar een setje imitatie haal.

-

renej
forum-gebruiker
Berichten: 852
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door renej » 17 jun 2014 06:28

volgens mij komt klokkerholm aardig in de buurt van het orginele plaatwerk, heb ooit eens 2 immitatie dingen gehad en klokkerholm was veruit de beste!

Gebruikersavatar
The Vizitor
forum-gebruiker
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
Locatie: Cuijk

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door The Vizitor » 17 jun 2014 20:00

En wat is nou het verschil tussen deze 2 ?
De prijs in iedergeval wel.

http://www.winparts.nl/carrosserie/repa ... p5063.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.euro-autoparts.nl/artikel_in ... gave=thumb" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Vincent_R
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 1395
Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
Auto('s): Opel Astra F cabrio

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door Vincent_R » 17 jun 2014 21:03

De ene misschien een overzet dorpel?

Gebruikersavatar
The Vizitor
forum-gebruiker
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
Locatie: Cuijk

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door The Vizitor » 17 jun 2014 21:07

Beide een reparatie paneel

-

Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 8970
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door RedBill » 17 jun 2014 22:35

De eerste is sowieso een overzetdorpel. In dat geval laat je de oude rotte dorpel zitten en las je deze eroverheen. Wil je behoud van je astra dan wil je dit in ieder geval niet!

De tweede noemen ze reparatiedeel, maar of dat ook oversized (= overzetdorpel) is weet ik niet.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)

Gebruikersavatar
The Vizitor
forum-gebruiker
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
Locatie: Cuijk

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door The Vizitor » 17 jun 2014 23:09

RedBill schreef:De eerste is sowieso een overzetdorpel. In dat geval laat je de oude rotte dorpel zitten en las je deze eroverheen. Wil je behoud van je astra dan wil je dit in ieder geval niet!

De tweede noemen ze reparatiedeel, maar of dat ook oversized (= overzetdorpel) is weet ik niet.
Nee dat is niet de bedoeling, dus vandaar mijn vraag.
Verschil is ook niet echt op te maken uit de verschillende onderdelen.
Wou eerst maar eens kijken als ik de onderkant van de dorpel eraf slijp hoe hij er aan toe is aan de binnenkant.
Als dat nou meevalt, goed behandelen etc en kan ik de popnagels behouden.
Het stuk waar de knik in zit dan evt ook mee vervangen,

Gebruikersavatar
The Vizitor
forum-gebruiker
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
Locatie: Cuijk

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door The Vizitor » 21 jun 2014 23:43

Vandaag na het werk nog even wat gedaan, de voorbumper en schermen er af gehaald. Heb ook een originele grill binnen en een gsi stuur. Nu wou ik morgen een begin maken aan de dorpels. Wat is de beste manier om die dorpels eruit te slijpen?

-

Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Bericht door Erwin_dude » 22 jun 2014 18:51

ik deed zoveel mogelijk eerst de puntlassen met een boor doorboren, en wat ik niet loskreeg eerst omheen slijpen en vervolgens met een platte beitel het restantje wegtikken

zo krijg je het mooiste restultaat

Plaats reactie