Gualathar Terug van weg geweest!

Voorstel en welkomst forum. (Hi, my name is..)
Gebruikersavatar
gualathar
forum-gebruiker
Berichten: 138
Lid geworden op: 20 jun 2009 11:47
Locatie: almere

Gualathar Terug van weg geweest!

Bericht door gualathar »

Hallo allemaal,

Ik ben er een lange tijd uitgeweest dit ivm me school en daarna een tijdje werkloos :P, kon daardoor niet aan me auto werken !
maar nu ben ik weer helemaal terug ! :P
ik had een opel astra GSI uit 92" zo als in mijn profiel foto en hieronder:
Afbeelding
Afbeelding
maar helaas door wat beginners foutjes een deuk vlak onder de achterlicht , bedankt ikea :P met die grijze paaljes op een grijs achtergrond !
later dit jaar was ik een beetje ingedachte en zag de bocht te laat dus me rechte wiel knalde tegen de stoep waardoor me draagarm het begaf en me wiel tegen me zijscherm aan knalde :( dan komt er ook nog bij dat ik na verwijderen van zijskirt er achter kwam dat ik geen onderdorpel meer had :P het was verandert in bruine stof roest.
om dit alles te laten maken was ik denk ik 3000 euro kwijt dus ik een beetje kijken naar een andere auto(stiekem ook naar andere merken/type) maar dit werkte niet ! ik kon niets vinden wat de look/uitstraling en power van een astra GSI. dus toch maar weer een gsi :D

deze keeer 1tje uit olst uit het jaar 1996 deze auto was van een boer en hij was net begonnen met het tunen (jap tuning helaas)
dus dikke bumper 4 uitlaten voor de rest standard, in de kleur blauw omdat ik voor mij astra iemand had gevonden die hem voor de motorblok wou kon ik gelukkig alle gsi spullen van de vorige op deze zetten zo gezegt zo gedaan nu heb ik dus een Astra GSI 2.0 16V X20XEV 136 pk ivm met ecotech denk ik
de bedoeling is om minimaal 150+ tekrijgen omdat ik dat "denk ik" merk :P hij is iets minder vlot verder zag ik dat deze motor een turbo kan hebben en deze heeft nog geen spagetti spruiitstuk dus dan kom ik er gouw :P
fotos van me nieuwe auto komen zo snel mogelijk ik ben nog even wat dingen aan het monteren :P

groetjes

Mario
Dream As If You Life 4 Ever , Life As If You Die ToDay !
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Re: Gualathar Terug van weg geweest!

Bericht door Roy 2.0 16v »

koel, welkom terug

als ik het goed heb, heb je nu een blauwe gsi met zwarte bumpers ? dus alles moet gespoten worden
plus aankoop ervan

kon je ook achteraf je eiges houden, nieuwe dorpel en spuiten?


TOF DAT JE WEER TERUG BENT
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
gualathar
forum-gebruiker
Berichten: 138
Lid geworden op: 20 jun 2009 11:47
Locatie: almere

Re: Gualathar Terug van weg geweest!

Bericht door gualathar »

Roy 2.0 16v schreef:
als ik het goed heb, heb je nu een blauwe gsi met zwarte bumpers ? dus alles moet gespoten worden
plus aankoop ervan

kon je ook achteraf je eiges houden, nieuwe dorpel en spuiten?
de bumper motorkap en spoilers moeten gespoten worden inderdaad maar die moesten zowiezo op me me ouwe auto motorkap steenslag en een stuk lak weg spiolers ook lak schade bumper moet ik gewoon waxen :)
en ik heb een adressje voor het spuiten als het goed is :) het zijn onderdelen die je makkelijk los kan halen en even laten spuiten :)
en dan maar niet beginnen an de achtersherm reparaties :P dhz twente of zo zag ik die deed het voor 2600 me nieuwe auto koste 1800 met 75k km minder airco(iets wat ik heeeel graag wou ivm zwarte auto met leer interiuer :P)

en ja je hebt gelijk een gsi met zwarte motorkap voor bumper spoilers :P zo slecht ziet dat er niet uit hoor :P zit te denken om me grill blauw te doen en de achterbumper zwart maar ik denk dat ik die achterbumper van een gsi wil hebben als dat lukt met deze uitlaten
Dream As If You Life 4 Ever , Life As If You Die ToDay !
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Gualathar Terug van weg geweest!

Bericht door The Undertaker »

Welkom terug!
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Gualathar Terug van weg geweest!

Bericht door oenatje »

welkom terug, die achterlichten kunnen echt niet
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Gualathar Terug van weg geweest!

Bericht door The Undertaker »

oenatje schreef:welkom terug, die achterlichten kunnen echt niet
Die zaten op zijn oude (aan het kenteken te zien). Ik hoop inderdaad dat er op de nieuwe wel GSI of Irmschers zitten.
Gebruikersavatar
gualathar
forum-gebruiker
Berichten: 138
Lid geworden op: 20 jun 2009 11:47
Locatie: almere

Re: Gualathar Terug van weg geweest!

Bericht door gualathar »

ja er komen Irmschers op dat zijn toch die donkere achterlichten ?

die op die ooude zaten, zo heb ik hem gekocht :P
Dream As If You Life 4 Ever , Life As If You Die ToDay !
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Gualathar Terug van weg geweest!

Bericht door Bart(astra) »

Welkom terug
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Tommy666
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 sep 2008 16:16
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Gualathar Terug van weg geweest!

Bericht door Tommy666 »

Welkom terug
2003 Astra G OPC II 2.0 16v Turbo
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Gualathar Terug van weg geweest!

Bericht door RedBill »

WB!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
gualathar
forum-gebruiker
Berichten: 138
Lid geworden op: 20 jun 2009 11:47
Locatie: almere

Re: Gualathar Terug van weg geweest!

Bericht door gualathar »

Foto's nieuwe Astra :D!!!!

Begin AUB niet over de achterbumper :P als ik geld heb ga ik een gsi achterbumper halen( weten jullie of ik die uitlaaten dan nog passen ?)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dream As If You Life 4 Ever , Life As If You Die ToDay !
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Gualathar Terug van weg geweest!

Bericht door pascal1109 »

Had die auto op marktplaats gezien. Was al bang dat het die met die "prachtige" achterbumper was.
Gelukkig gaat hij eraf :mrgreen:

Zo op het oog lijken die uitlaten dan een stuk onder je bumper te hangen, maar dat is ook niet moeilijk te fixen. Rechts eraf en links fatsoeneren ;)
Succes ermee.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Gualathar Terug van weg geweest!

Bericht door Bart(astra) »

ook nog even een keer andere achterlichten en het gaat weer een beetje de goede kant op !
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
gualathar
forum-gebruiker
Berichten: 138
Lid geworden op: 20 jun 2009 11:47
Locatie: almere

Re: Gualathar Terug van weg geweest!

Bericht door gualathar »

pascal1109 schreef: Zo op het oog lijken die uitlaten dan een stuk onder je bumper te hangen, maar dat is ook niet moeilijk te fixen. Rechts eraf en links fatsoeneren ;)
Succes ermee.
oke maar die linker uitlaat is echt he :P het is geen show ding en zou het liefst willen dat die daar blijft anders is het heel veel werk om die te "fatsoeneren" ik denk dat ik later wel een andere uitlaat neem ivm geluid deze klinkt als of een fiat panda langsrijd :P

zijn er hier mensen met ervaring met X20XEv motors ? ik wil namelijk wat tunen spagetti spruitstuk en SFI.vauxhall ding als dat kan, ik mis namelijk me pktjes :P de vorige X20XE dacht ik die was een stuk veller met alles
Dream As If You Life 4 Ever , Life As If You Die ToDay !
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Gualathar Terug van weg geweest!

Bericht door RedBill »

gualathar schreef:
pascal1109 schreef: Zo op het oog lijken die uitlaten dan een stuk onder je bumper te hangen, maar dat is ook niet moeilijk te fixen. Rechts eraf en links fatsoeneren ;)
Succes ermee.
oke maar die linker uitlaat is echt he :P het is geen show ding en zou het liefst willen dat die daar blijft anders is het heel veel werk om die te "fatsoeneren" ik denk dat ik later wel een andere uitlaat neem ivm geluid deze klinkt als of een fiat panda langsrijd :P

zijn er hier mensen met ervaring met X20XEv motors ? ik wil namelijk wat tunen spagetti spruitstuk en SFI.vauxhall ding als dat kan, ik mis namelijk me pktjes :P de vorige X20XE dacht ik die was een stuk veller met alles
Vergis je niet, je had een C20XE, en die heeft een heel andere kop dan de X20XEV.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
gualathar
forum-gebruiker
Berichten: 138
Lid geworden op: 20 jun 2009 11:47
Locatie: almere

Re: Gualathar Terug van weg geweest!

Bericht door gualathar »

RedBill schreef: Vergis je niet, je had een C20XE, en die heeft een heel andere kop dan de X20XEV.
ja weet ik maar heb niet zoo veel verstand van motors :P ik zag dat er een spagettispruitstuk was voor de XEV en over dat SFI of vauxhall ding was ik juist benieuwd naar maar kan het beter anders vragen

Wat moet ik doen om voor weining geld tot minimaal 150pk te komen ? hij is nu helemaal standard
Dream As If You Life 4 Ever , Life As If You Die ToDay !
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Gualathar Terug van weg geweest!

Bericht door oenatje »

c20xe erin lepelen :shiny:
Gebruikersavatar
gualathar
forum-gebruiker
Berichten: 138
Lid geworden op: 20 jun 2009 11:47
Locatie: almere

Re: Gualathar Terug van weg geweest!

Bericht door gualathar »

oenatje schreef:c20xe erin lepelen :shiny:
haha echt ?! een motorblok overzetten is toch niet goedkoop ? + dat je een nieuwe motorblok moet kopen ...
en ik wil graag een turbo uiteindelijk dus dan moet het een let of xev. ik zat te denken aan deze te tunen of is dat echt zz'n slecht idee ?

ik wil geen 300pk of zo :P gewoon net iets meer pit net als me vorige :GSi: :worship: :worship:
Dream As If You Life 4 Ever , Life As If You Die ToDay !
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Gualathar Terug van weg geweest!

Bericht door Bart(astra) »

je zegt nog geen geld te hebben voor een andere achterbumper, en je begint nu al over tunen ? :roll:
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
gualathar
forum-gebruiker
Berichten: 138
Lid geworden op: 20 jun 2009 11:47
Locatie: almere

Re: Gualathar Terug van weg geweest!

Bericht door gualathar »

Bart(astra) schreef:je zegt nog geen geld te hebben voor een andere achterbumper, en je begint nu al over tunen ? :roll:
kan ik inschatten hoeveel dat kost :) en wat ik dan eerst wil en wat nog even kan wachten ;)
Dream As If You Life 4 Ever , Life As If You Die ToDay !
Gebruikersavatar
GSI 8V freak
forum-gebruiker
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 aug 2007 20:45
Locatie: Uden

Re: Gualathar Terug van weg geweest!

Bericht door GSI 8V freak »

Die hek ook zien staan, leuk poroject, en hou m heel.

En wat die achterlichten betreft, laat die jongen nou, mischien vind ie ze wel mooi, en word het hier weer afgezeken, beetje triest eigenlijk.
Gsi C20NE
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Gualathar Terug van weg geweest!

Bericht door oenatje »

nou nou, er worden hier meningen gedeeld er word nergens iets afgezeken
Gebruikersavatar
gualathar
forum-gebruiker
Berichten: 138
Lid geworden op: 20 jun 2009 11:47
Locatie: almere

Re: Gualathar Terug van weg geweest!

Bericht door gualathar »

GSI 8V freak schreef:Die hek ook zien staan, leuk poroject, en hou m heel.

En wat die achterlichten betreft, laat die jongen nou, mischien vind ie ze wel mooi, en word het hier weer afgezeken, beetje triest eigenlijk.
Tankx en ja ik zal hem heel laten :P
en ja moet eerlijk zeggen ( niet in mij geval nu) maar soms als ik hier dingen leest dan klinken sommige "meningen"meer als afzeiken :P maar ja zo als jullie immidels weten die achterlichten zaten er al op :P

de bedoeling van dit project is trouwens Riegers bumbers en zijskirts hij wordt denk ik wel 2kleurig maar niet zo als die nu is :P
verder wil ik hem tunen tot minimaal 150 pk en ook al zo als eerder opgemerkt heb ik het geld nu niet ( krijg elke maand salaris) ben ik aan het informeren wat dingen kosten en wat bij mij een prioriteit heeft dus vandaar dat ik vraag wat ik kan doen aan de motor om te tunen voor weining.
bumper en zo kopen dat weet ik wel tis niet zo moeilijk maar aangezien ik weet dat hier mensen zijn met veel kennis en ervaring was ik heel erg nieuwsgierig naar de kosten en onderdelen voor die paar extra PKtjes.
ik weet dat de eerst paar paardje extra niet zo extreem duur zijn maar een nieuwe motorblok + inbouw wel.

zijn er mensen bekent met QED Motor Sport Ltd.
http://qedmotorsport.co.uk/qed-shop/vau ... sport-kits
ik heb namelijk gekeken en ze hebben wat leuke tuning setjes. die tot 230-240 pk komen

verder s Bedankt allemaal voor de weer warme welkom :D
zal binnenkort een prject op dit forum starten :D

heb inmiddels al me gsi achterdakspoiler er op! :P
Dream As If You Life 4 Ever , Life As If You Die ToDay !
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Gualathar Terug van weg geweest!

Bericht door oenatje »

het ging over de inhoud van dit topic, ik zie nergens gezeik.

afijn,

dat tuningsetje van 230-240 pk is duuuuur
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Gualathar Terug van weg geweest!

Bericht door RedBill »

gualathar schreef: ik weet dat de eerst paar paardje extra niet zo extreem duur zijn maar een nieuwe motorblok + inbouw wel.
Vergis je niet. Die eerste paardjes zijn ook vrij prijzig.

Je kunt voor 750 euro een C20XE kopen en in je wagen hangen. Dan heb je ineens 14 pk erbij en een veel feller blok.
Kleine aanpassingen gaan de X20XEV niet helpen. Mocht je bijvoorbeeld RAM Air injection willen (bijvoorbeeld een lexmaul inlaatspruitstuk) dan levert je dat ongeveer 10 Pk op en ben je ook 750 euro kwijt. Voor de XEV zijn er helaas ook geen lexmaul spruitstukken voor zover ik weet.

Ik denk dus dat het overbouwen van een blok niet per definitie een dure manier voor je is hoor.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Plaats reactie