auto op naam zetten voor 3 dagen oid en dan slopen.

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mikejuhhh
forum-gebruiker
Berichten: 669
Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
Locatie: reusel

auto op naam zetten voor 3 dagen oid en dan slopen.

Bericht door mikejuhhh »

Als ik een auto koop en dan er mee naar huis rij en dan in 3 dagen alle onderdelen er af haal die ik nodig heb etc en hem dan naar de sloop doe hoef ik dan maar voor 3 dagen wegenbelasting en verzekering te betalen of gaat dat per maand of week ofzo?
Gebruikersavatar
Ray
forum-gebruiker
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
Locatie: Waalwijk

Re: auto op naam zetten voor 3 dagen oid en dan slopen.

Bericht door Ray »

Je betaalt voor zowel verzekering als wegenbelasting eerst een volledig tijdvak (minimaal een maand).
Vervolgens stort de belastingdienst automatisch het aantal dagen dat de auto niet meer op jouw naam staat weer terug. Verzekering moet je zelf even inlichten, maar ook die stort het overschot terug.
Uiteindelijk betaal je dus alleen die 3 dagen.
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: auto op naam zetten voor 3 dagen oid en dan slopen.

Bericht door renej »

de gsi die ik destijds gesloopt heb had ik voor een dag verzekert, direct dezelfde dag weer geschorst.
ik weet alleen niet meer of ik ooit iets van de wegenbelasting gezien heb..
Motor eruit en direct het casco verkocht aan een autocrosser die heeft hem op een auto ambulance opgehaald en heeft gezorgt dat het kenteken van de auto afkwam.
Ik weet niet hoe je woont maar een geschorste auto mag niet langs de kant van de weg staan.
Als je hem langs de kant van de weg zet zou je hem gewoon voor 3 dagen op naam houden en dan door een sloper laten ophalen krijg je meestal ook direct vrijwaring van het kenteken en kun je alles opzeggen.
Driessuh
forum-gebruiker
Berichten: 62
Lid geworden op: 29 aug 2013 09:59
Auto('s): 2X Astra F GSI C20NE, FORD F150 Raptor, FORD Fiesta 1.6
Locatie: Venlo

Re: auto op naam zetten voor 3 dagen oid en dan slopen.

Bericht door Driessuh »

wegenbelasting en verzekering betaal je altijd vooraf. Zodra je de auto schorst krijg je van de belasting automatisch een brief waarinstaat dat je te veel wegen belasting betaald heb en dat het overschot snel wordt overgemaakt. Verzekering is precies het zelfde. deze moet je wel zelf opzeggen en dat hoeft bij de wegenbelasting niet(gaat automatisch)
Gebruikersavatar
Laserlite
forum-gebruiker
Berichten: 491
Lid geworden op: 31 mar 2011 23:12
Locatie: Daarzo!

Re: auto op naam zetten voor 3 dagen oid en dan slopen.

Bericht door Laserlite »

Ik ga met Renej mee. Gewoon op jouw naam schrijven en dezelfde dag of volgende dag schorsen. Dan heb je ook geen gezeik met de belastingdienst.

Had toen een auto voor 1 dag op mijn naam staan en kreeg toen een brief dat ik x bedrag meost betalen en een andere dag weer een brief gekregen dat ik dat brief kon weggooien en niets hoefde te betalen :lol: :lol:
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: auto op naam zetten voor 3 dagen oid en dan slopen.

Bericht door renej »

Laserlite schreef:Ik ga met Renej mee. Gewoon op jouw naam schrijven en dezelfde dag of volgende dag schorsen. Dan heb je ook geen gezeik met de belastingdienst.

Had toen een auto voor 1 dag op mijn naam staan en kreeg toen een brief dat ik x bedrag meost betalen en een andere dag weer een brief gekregen dat ik dat brief kon weggooien en niets hoefde te betalen :lol: :lol:
Als het kan nog even wachten ben nog met de stoelverwarming bezig :lol: :thumbsup:
Gebruikersavatar
mikejuhhh
forum-gebruiker
Berichten: 669
Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
Locatie: reusel

Re: auto op naam zetten voor 3 dagen oid en dan slopen.

Bericht door mikejuhhh »

Ja ik ga morgen een setje velgen kopen en daar zit nog een golf 3 aan vast haha. Die ga ik zondag strippen denk ik en dan zet ik hem of bij opa op de oprit dat ze hem met een kraan komen halen voor oud ijzer of ik rij hem er zelf heen en dat ik maandag morgen de papieren in lever, maar ik heb ook een 5 dwars Astra aangeboden en al alles goed gaat met die golf dan doe ik het zelfde met de Astra.
Gebruikersavatar
soepkiepe
forum-gebruiker
Berichten: 187
Lid geworden op: 29 nov 2011 10:30

Re: auto op naam zetten voor 3 dagen oid en dan slopen.

Bericht door soepkiepe »

vragen als de huidige eigenaar het kenteken op wil sturen.
voor dat de brief bij de rdw is heb jij de auto al lang thuis staan
scheelt je ook weer geld, des noods geef je hem even wat extra gels als bedankje of zoiets ;)
Gebruikersavatar
mikejuhhh
forum-gebruiker
Berichten: 669
Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
Locatie: reusel

Re: auto op naam zetten voor 3 dagen oid en dan slopen.

Bericht door mikejuhhh »

Nee ik heb hem vandaag al overgeschreven want me maat had daar allemaal geen zin in ,maar nu krijg ik de dinsdag dat kaartje pas geloof ik dus dinsdag gaat die weg.
Vandaag lekker de bandjes opgegumt en de koppeling er ook uitgereden haha, toch weer een middag vermaak geweest met een golf.
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: auto op naam zetten voor 3 dagen oid en dan slopen.

Bericht door astra-gsi-666 »

mikejuhhh schreef:Nee ik heb hem vandaag al overgeschreven want me maat had daar allemaal geen zin in ,maar nu krijg ik de dinsdag dat kaartje pas geloof ik dus dinsdag gaat die weg.
Vandaag lekker de bandjes opgegumt en de koppeling er ook uitgereden haha, toch weer een middag vermaak geweest met een golf.
:thumbsup: :worship:
danny gsi 666
Plaats reactie