Roest ?????

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vincent
forum-gebruiker
Berichten: 499
Lid geworden op: 19 feb 2004 21:42
Auto('s): Corsa D 1.6T GSI
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Roest ?????

Bericht door vincent »

 
Modbreak:
  Afgesplist topic vanuit Vincents projecten topic.

Graag hier verder discussiëren :wink:
 
Moderator: bart(astra)
Nieuw achterscherm helpt wel, ze gaan het iig wel op de juiste manier maken, dat zal ik meteen zeggen, anders roest die na de Winter weer

Denk dat ik Dinsdag even langs ga
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Corsa D GSI *Roest*

Bericht door Laagvlieger »

Renej. Dit is op geen enkele manier te vergelijken met roesten van een F of een G.
Astra F en G roesten op de felsrand tussen 2 plaatdelen. Dat is niet te behandelen.
Corsa D roest in feite door een kras tot op metaal. Dus niet van binnenuit. Schuur je het weg, lak eroverheen dan is het klaar en roest het ook niet verder.

Dit type roest zien we bij een hoop merken en is het gevolg van steeds kleiner wordende carrosserienaden.
Ook zie je dit veel bij chromen lijstjes enzo waar vuil, zand en vocht zicht nestelen terwijl het chromen deel iets kan bewegen/trillen en de lak doorslijt.

In de praktijk zul je dus geen Corsa D zien met grote blaren omdat de gemiddelde eigenaar het ziet en er mee terug gaat of wat eraan laat doen.
Als je een extreem exemplaar ziet dan is het er en van iemand die nooit naar de auto omkijkt en hem ook niet regelmatig wast.

Juiste manier is ontroesten en bijspuiten en de bumper anders/beter monteren.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: Corsa D GSI *Roest*

Bericht door renej »

Laagvlieger schreef:Renej. Dit is op geen enkele manier te vergelijken met roesten van een F of een G.
Astra F en G roesten op de felsrand tussen 2 plaatdelen. Dat is niet te behandelen.
Corsa D roest in feite door een kras tot op metaal. Dus niet van binnenuit. Schuur je het weg, lak eroverheen dan is het klaar en roest het ook niet verder.

Dit type roest zien we bij een hoop merken en is het gevolg van steeds kleiner wordende carrosserienaden.
Ook zie je dit veel bij chromen lijstjes enzo waar vuil, zand en vocht zicht nestelen terwijl het chromen deel iets kan bewegen/trillen en de lak doorslijt.

In de praktijk zul je dus geen Corsa D zien met grote blaren omdat de gemiddelde eigenaar het ziet en er mee terug gaat of wat eraan laat doen.
Als je een extreem exemplaar ziet dan is het er en van iemand die nooit naar de auto omkijkt en hem ook niet regelmatig wast.

Juiste manier is ontroesten en bijspuiten en de bumper anders/beter monteren.
Deze G die hier staat roest absoluut niet op de felsrand sterker nog de hele spatbord rand is inmiddels een gat van 2x 15 cm ingerot.
Tankdop net zo felsrand goed naast de felsrand flink aan het rotten en dan nog achter de tankklep ook nog en aan beide kanten!
niet te stoppen zijn boel astra g die hier last van hebben ze leren het bij opel gewoon nooit.
Astra F is de een beter van als de andere zag laatst nog foto`s van een F waar zelfs de gaten in de bodem gerot zijn en dan nog maar te zwijgen over de kadett e die waren na 1,5 jaar al verrot en dit heb ik zelfs bij de opel dealer weg van de oudere genaratie die eral 30 jaar werkte.
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Corsa D GSI *Roest*

Bericht door Bart(astra) »

rotte bodems komt meestal door waterlekkages van binnenuit
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Corsa D GSI *Roest*

Bericht door Laagvlieger »

Renej, die punten die jij noemt beginnen allemaal op de kopse kant van een plaatdeel en/of een felsrand en kruipen onder de lak door.
Heb hier zelf ook een Astra G die begint te komen. Begint op de kopse kant van een plaatdeel en kruipt zo verder.
Roest begint nooit ergens midden in een plaatdeel. Zou wat zijn zeg.
Er glippen me dagelijks meerdere Astra G's door de vingers dus weet echt wel waar ik het over heb.
Heb je er een met gaten van 15 cm...prima. Kun je 2 mensen de schuld geven. Te weten de schadehersteller die hem ooit gerepareerd heeft of jezelf dat je het niet bijgehouden hebt (blubber uit de kasten halen).

Dit is iets dat meerdere merken kan gebeuren en neej zelfs niet de minsten (Mercedes benz, VW, Renault, Ford)
Op deze manier flauwekul rondbazuinen heeft helemaal niemand baat bij en trap je een merk onterecht de grond in en zeker in deze moeilijke tijden is dat gewoon niet handig.

Als je iets te klagen hebt kom dan met een gegrond verhaal.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: Corsa D GSI *Roest*

Bericht door renej »

Laagvlieger schreef:Renej, die punten die jij noemt beginnen allemaal op de kopse kant van een plaatdeel en/of een felsrand en kruipen onder de lak door.
Heb hier zelf ook een Astra G die begint te komen. Begint op de kopse kant van een plaatdeel en kruipt zo verder.
Roest begint nooit ergens midden in een plaatdeel. Zou wat zijn zeg.
Er glippen me dagelijks meerdere Astra G's door de vingers dus weet echt wel waar ik het over heb.
Heb je er een met gaten van 15 cm...prima. Kun je 2 mensen de schuld geven. Te weten de schadehersteller die hem ooit gerepareerd heeft of jezelf dat je het niet bijgehouden hebt (blubber uit de kasten halen).

Dit is iets dat meerdere merken kan gebeuren en neej zelfs niet de minsten (Mercedes benz, VW, Renault, Ford)
Op deze manier flauwekul rondbazuinen heeft helemaal niemand baat bij en trap je een merk onterecht de grond in en zeker in deze moeilijke tijden is dat gewoon niet handig.

Als je iets te klagen hebt kom dan met een gegrond verhaal.
Ik weet echt wel waar ik het over heb, en flauwekul is het niet opel staat erom bekend dat ze roesten dat weet jij net zo goed als ik. ik heb zelf namelijk ook bij de dealer gewerkt.
de kwaliteit van oudere opels is gewoon niet goed qua blikwerk kijk maar hoeveel kadetten E er waren in paar jaar tijd zijn ze allen verdwenen omdat ze allemaal gans verrot zijn.
zelfs de nieuwere opels roesten en ja moeilijke tijden beetje een auto betaal je nu 45.000 euro voor is toch geen enkele wonder dat mensen afschrikken voor zulke bedragen in deze tijden.
neem nu de insignia OPC 65000 euro kun je ook iets anders moois voor krijgen en tegenwoordig is dat de helft van een redelijke woning.
In de jaren 90 was opel heer en meester met de astra F/kadett gsi etc goeie motors en goed geprijsd alleen het blikwerk hebben ze nagelaten.
als opel nu eens kwam met betere motors dan nu, zoals ze vroeger waren in de jaren 90 is opel weer een goeie auto.
maar de concurrentie is op dit moment gewoon beter als opel, vergelijk de nieuwe astra J opc eens met de golf R de golf R is gewoon een knap stukje techniek wat beter is als de opel opc.
opel kan het wel maar doet het niet.
Als ik kon kiezen tussen een astra J opc en een golf R neem ik de golf op dit moment het is gewoon een mooi stukje techniek wat ze gemaakt hebben.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Corsa D GSI *Roest*

Bericht door Laagvlieger »

Opel heeft de naam helaas gekregen toen met de Kadett. Maar kijk om je heen bij andere merken begin 90er jaren.......Astra F tijd. Die roesten net zo hard!!! Alleen Opel heeft de naam. JA VW roestte ook.
Destijds verkocht in grote volumes dus ja dat valt in de aantallen meer op dan andere merken. Waren de gouden tijdens overigens. Toen was er nog wat te verdienen in de autowereld.
Maar kijk nou eens begin 2000.........Ford.....2004 modelletjes....gaten vallen er massaal in. Mercedes Benz.....maakte er een zooitje van met de C klasse......En nu nog steeds met de vito's en sprinters.....paar jaar oud.....
Pak eens een gemiddelde Nissan Almera.....begin 2000. Loop daar voor de gein eens onderdoor....
Iedereen weet het maar niemand zegt het hardop......Totdat er een Opel logo opstaat dan wordt het gelijk de grond ingetrapt.
Opel staat er niet alleen in en zolang auto's van metaal blijven blijft het een gevecht tegen roest. Das gewoon een feit.

Nieuwe auto's zijn duur. Klopt. Maar kijk eens wat er op en aan zit. En kijk de huidige winst/verliesmarges.......Want die zijn vandaag de dag om te janken.
Daar kun je een merk niet mee omhooghouden. Productiekosten zijn gewoon heel hoog.
En ben het helemaal met je eens. Als ik Insignia OPC centen in de zak had kocht ik ook wat anders. Maar sowieso geen VAG. Eerder richting BMW ofzo.
Heel dat OPC had er eigenlijk nooit moeten komen en net zoals vroeger sportieve modellen door Lotus aan laten pakken.

Wat mankeert er eigenlijk aan de huidige Opel motoren? Ze geven leuk vermogen/koppel zonder massaal kapot te lopen zoals PSA en VAG.
Ik zou zeggen. Een leuke middenmoot tussen betrouwbaarheid en vermogen/koppel.

Verders is er kwa techniek niets mis met Opel. Ze hebben bepaalde keuzes gemaakt.
Opel hangt innovaties over het algemeen ook niet aan de grote klok wat andere merken bijvoorbeeld wel doen.
Opel is vaak de eerste met een bepaalde vernieuwing die andere merken later overnemen.
Verders om VW even als voorbeeld te nemen. Design is nooit gedurft of hip. Altijd saai en vierkant. Gooi eens een up! naast een Adam.

Verder is Opel is kwa onderhoud sowieso goedkoper dan de VAG auto's.
VAG auto's is met sleutelen gewoon een crime om aan te werken. Totaal niet gedacht aan de "Servicekosten". Dat is trouwens ook gebleken uit een onderzoek wat ik laatst ergens had gelezen.
Klant betaald de auto al te duur en wordt daarna met onderhoud ook nog gegrepen. Is dat eerlijk? Zo is er op elk merk wel wat aan te merken.

Feit blijft dat Opel een kleine jongen is die moet opboksen tegen het grote wereldwijde VAG met gigantische financiële reserves.
Dus dan is het op zich nog knap- dat ze het zover kunnen blijven schoppen. GM geeft bar weinig zakgeld aan Opel mee. :(
Markt is kapotgemaakt door de Koreaanse modelletjes met een leuk uiterlijk en weggooitechniek onder de kap met 7 jaar "garantie".
De mensen kijken uiteindelijk naar de prijs. Maargoed die discussie is in een ander topic al gevoerd :lol:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: Corsa D GSI *Roest*

Bericht door renej »

Laagvlieger schreef:Opel heeft de naam helaas gekregen toen met de Kadett. Maar kijk om je heen bij andere merken begin 90er jaren.......Astra F tijd. Die roesten net zo hard!!! Alleen Opel heeft de naam. JA VW roestte ook.
Destijds verkocht in grote volumes dus ja dat valt in de aantallen meer op dan andere merken. Waren de gouden tijdens overigens. Toen was er nog wat te verdienen in de autowereld.
Maar kijk nou eens begin 2000.........Ford.....2004 modelletjes....gaten vallen er massaal in. Mercedes Benz.....maakte er een zooitje van met de C klasse......En nu nog steeds met de vito's en sprinters.....paar jaar oud.....
Pak eens een gemiddelde Nissan Almera.....begin 2000. Loop daar voor de gein eens onderdoor....
Iedereen weet het maar niemand zegt het hardop......Totdat er een Opel logo opstaat dan wordt het gelijk de grond ingetrapt.
Opel staat er niet alleen in en zolang auto's van metaal blijven blijft het een gevecht tegen roest. Das gewoon een feit.

Nieuwe auto's zijn duur. Klopt. Maar kijk eens wat er op en aan zit. En kijk de huidige winst/verliesmarges.......Want die zijn vandaag de dag om te janken.
Daar kun je een merk niet mee omhooghouden. Productiekosten zijn gewoon heel hoog.
En ben het helemaal met je eens. Als ik Insignia OPC centen in de zak had kocht ik ook wat anders. Maar sowieso geen VAG. Eerder richting BMW ofzo.
Heel dat OPC had er eigenlijk nooit moeten komen en net zoals vroeger sportieve modellen door Lotus aan laten pakken.

Wat mankeert er eigenlijk aan de huidige Opel motoren? Ze geven leuk vermogen/koppel zonder massaal kapot te lopen zoals PSA en VAG.
Ik zou zeggen. Een leuke middenmoot tussen betrouwbaarheid en vermogen/koppel.

Verders is er kwa techniek niets mis met Opel. Ze hebben bepaalde keuzes gemaakt.
Opel hangt innovaties over het algemeen ook niet aan de grote klok wat andere merken bijvoorbeeld wel doen.
Opel is vaak de eerste met een bepaalde vernieuwing die andere merken later overnemen.
Verders om VW even als voorbeeld te nemen. Design is nooit gedurft of hip. Altijd saai en vierkant. Gooi eens een up! naast een Adam.

Verder is Opel is kwa onderhoud sowieso goedkoper dan de VAG auto's.
VAG auto's is met sleutelen gewoon een crime om aan te werken. Totaal niet gedacht aan de "Servicekosten". Dat is trouwens ook gebleken uit een onderzoek wat ik laatst ergens had gelezen.
Klant betaald de auto al te duur en wordt daarna met onderhoud ook nog gegrepen. Is dat eerlijk? Zo is er op elk merk wel wat aan te merken.

Feit blijft dat Opel een kleine jongen is die moet opboksen tegen het grote wereldwijde VAG met gigantische financiële reserves.
Dus dan is het op zich nog knap- dat ze het zover kunnen blijven schoppen. GM geeft bar weinig zakgeld aan Opel mee. :(
Markt is kapotgemaakt door de Koreaanse modelletjes met een leuk uiterlijk en weggooitechniek onder de kap met 7 jaar "garantie".
De mensen kijken uiteindelijk naar de prijs. Maargoed die discussie is in een ander topic al gevoerd :lol:
Ik ben het voor 90% eindelijk eens met iemand hier das zo wie zo al uniek, maar waar het mij wel omgaat is dat qua kwaliteit motoren opel niet is wat het geweest is!
de c20xe/c20let en alle andere motoren van die tijd was gewoon goed.
tegenwoordig met al die extra elektronica meuk sta je meer bij de garage dan dat je ermee kunt rijden.
en ja mensen kopen uit eindelijk die 7 jaar garantie modellen omdat als je een nieuwe auto koopt bij de dealer die ook naar 7 jaar is afgeschreven, dus dan is de keuze makkelijk gemaakt weet wel dat sommige monteurs die 7 jaar garantie modellen wel van de brug af konden schieten!.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Corsa D GSI *Roest*

Bericht door Laagvlieger »

Klopt helemaal wat je zegt.

Technologisch hoogtepunt was ook eind 80, begin 90.
Waren gewoon de beste motoren in die tijd. Het moest goed lopen. Wat er uit de uitlaat kwam was wat minder belangrijk dan tegenwoordig en alles werd gebouwd met voldoende materiaalreserves. Er zat genoeg "vlees" aan een blok zeg maar.
De ellende is begonnen toen die millieurommel erop kwam en er steeds kleinere motoren kwamen met meer vermogen.
Das een probleem waar alle merken mee te kampen hebben.

Heb zelf een Vectra A gehad........C18NZ. dik 255.000 km gedraaid zonder ooit maar 1 probleem buiten 1 dynamo en 1 waterpomp om.
Tegenwoordig bestaat dat niet meer. Zoveel km probleemloos rijden.
Ding draait nu ergens in Litouwen.

Doe mij de oude meuk maar.......Hoe ouder hoe beter :mrgreen:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: Corsa D GSI *Roest*

Bericht door renej »

Laagvlieger schreef:Klopt helemaal wat je zegt.

Technologisch hoogtepunt was ook eind 80, begin 90.
Waren gewoon de beste motoren in die tijd. Het moest goed lopen. Wat er uit de uitlaat kwam was wat minder belangrijk dan tegenwoordig en alles werd gebouwd met voldoende materiaalreserves. Er zat genoeg "vlees" aan een blok zeg maar.
De ellende is begonnen toen die millieurommel erop kwam en er steeds kleinere motoren kwamen met meer vermogen.
Das een probleem waar alle merken mee te kampen hebben.

Heb zelf een Vectra A gehad........C18NZ. dik 255.000 km gedraaid zonder ooit maar 1 probleem buiten 1 dynamo en 1 waterpomp om.
Tegenwoordig bestaat dat niet meer. Zoveel km probleemloos rijden.
Ding draait nu ergens in Litouwen.

Doe mij de oude meuk maar.......Hoe ouder hoe beter :mrgreen:
Kom ik de volgende keer mijn astra bij jou brengen voor de keuring misschien dat jij nog wat CO door de vingers kunt zien... :wink: :thumbsup:
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Corsa D GSI *Roest*

Bericht door Laagvlieger »

Heb je CO te hoog dan? C20XE als ik goed herinner?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: Corsa D GSI *Roest*

Bericht door renej »

Laagvlieger schreef:Heb je CO te hoog dan? C20XE als ik goed herinner?
Ja 95 heb je dat gedonder, als het te hoog is vallen de vogels uit de bomen als ik langs rij :?
Waarschijnlijk een verkeerde katalysator die laat teveel door heb maar een nieuwe besteld heb geen keus.
is overigens niet van mijn rode maar van de blauwe die ik zou verkopen, is geen interesse in dan rij ik er zelf nog wel een tijd in.
Gebruikersavatar
TurboTim
Moderator
Moderator
Berichten: 1528
Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
Auto('s): ASTRA GS16V c20let
Locatie: Zeeland

Re: Roest ?????

Bericht door TurboTim »

Renej gewoon een sportkat ertussen plaatsen heb ik ook nu en kom makkelijk door de co meting :thumbsup:
* Never drive your :gsi: faster than your guardian angel can fly ! *


* ASTRA GSi16V c20let

Irmscher promoteam

Digidash promoteam
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: Roest ?????

Bericht door renej »

Foxs schreef:Renej gewoon een sportkat ertussen plaatsen heb ik ook nu en kom makkelijk door de co meting :thumbsup:
Zoiets had ik ook maar het is 1995 en dan zijn ze streng met de co meting, kan wel sportkat moet ik elk jaar katalysators wisselen.
Komt door die milieu freaks hier in Nederland.
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Roest ?????

Bericht door The Undertaker »

Met een 200cels moet dit geen probleem zijn.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Roest ?????

Bericht door Laagvlieger »

Ik had zelfs met een 100 cells een mooie 0,0 %CO maar dat was wel met de V6.
Op de C20XE had ik een Remus sportkat zitten en had ik ook elk jaar gedonder.
Wat ik moest doen (en dan kreeg ik hem exact op 0,0 % CO) is vlak voor de metingde motor goed warm rijden waarbij je hem een paar keer vol in toeren doortrekt.
Zelfs tot aan de begrenzer aan toe.
Dan voor de meting en wassie goed. En dat bleef hij ook totdat er weer dagelijks normaal mee werd gereden.

Voor de apk regelgeving is er trouwens geen verschil in uitstoot voor een 93er of 95er model.
In beide gevallen 0,5% stationair, 0,3% op toeren waarbij de lambda tussen 0,97 en 1,03 moet liggen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: Roest ?????

Bericht door renej »

Laagvlieger schreef:Ik had zelfs met een 100 cells een mooie 0,0 %CO maar dat was wel met de V6.
Op de C20XE had ik een Remus sportkat zitten en had ik ook elk jaar gedonder.
Wat ik moest doen (en dan kreeg ik hem exact op 0,0 % CO) is vlak voor de metingde motor goed warm rijden waarbij je hem een paar keer vol in toeren doortrekt.
Zelfs tot aan de begrenzer aan toe.
Dan voor de meting en wassie goed. En dat bleef hij ook totdat er weer dagelijks normaal mee werd gereden.

Voor de apk regelgeving is er trouwens geen verschil in uitstoot voor een 93er of 95er model.
In beide gevallen 0,5% stationair, 0,3% op toeren waarbij de lambda tussen 0,97 en 1,03 moet liggen.
Ik heb beter nieuws inmiddels hij is erweer doorheen, nieuwe katalysator eronder.
De waardes die gelden kwam hij bij lange na niet aan toe.
stationair was 0,0 en in hoge toeren 0,3
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Roest ?????

Bericht door Bart(astra) »

eind goed al goed.

Is die eerste nieuwe kat toch niet goed geweest waarschijnlijk...
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: Roest ?????

Bericht door renej »

Bart(astra) schreef:eind goed al goed.

Is die eerste nieuwe kat toch niet goed geweest waarschijnlijk...
ja denk ik dan ook, en ik ben weer een rib kwijt uit mijn lijf.
Plaats reactie