Afscheid genomen van mijn GSI

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Gebruikersavatar
xrd
forum-gebruiker
Berichten: 497
Lid geworden op: 09 okt 2007 12:52
Locatie: Brugge, België
Contacteer:

Bericht door xrd »

Jammer dat je de GSI hebt weggegaan, was een dikke wagen :cry:
Toch succes met de nieuwe aankoop 8)
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

Er zijn 3000 OPC I's, 1000 zwarte, 1000 blauwe en 1000 zilveren als het goed is.

Hmm dan heeft blijkbaar de 1e eigenaar de moeite genomen om er zwarte koplampen in te zetten?

Het grote voordeel van de G boven een F vind ik de algehele constructie, het voelt allemaal wat stabieler en steviger aan... de welbekende rammeltjes en kraakjes van de GSi zijn er niet. Vering is vele malen beter en alles is gewoon net iets groter. Er is ontzettend veel voor te krijgen tegen goede prijzen en je kan er echt iets moois van maken.
Toch heb ik altijd met veel plezier in mn GSi gereden, en er ook bijna alles aangedaan wat kon.

Hier een foto van m'n leren interieur in aanbouw, let niet op de vlek, die zit op de lens ;)

Afbeelding
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1323
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Bericht door Astrid_fahrer »

3000? owh dan heb ik het verkeerd ik las op een Duitse site 2500?
(er zijn er ook al een hoop platgereden natuurlijk :lol: )

Wat voor een uitlaatlijn heb jij eigenlijk Baas.J? De standaard einddemper zal het niet lang houden denk ik en op de sites staat niet zoveel (remus, sebring, supersprint).

Het voelt inderdaad wel heel anders aan qua rijgedrag en schakelen enz en ook door de stuurbekrachtiging lijkt het net wat gevoellozer maar ik ben er verder zeker wel blij mee :)

De irmscher lampen zaten toevallig op een OPC op de meeting in Oss maar dan zou ik toch liever voor inderdaad de Lexmaul lampen gaan of de Enjoy. En aangezien de lexmauls van Grinx 300 euro zijn zijn de donkere Enjoy lampen een wat goedkopere optie :lol:

De eerste eigenaar heeft inderdaad er zwarte lampen in gezet.
Wat me ook opvalt is het verbeterde zicht in het donker ten opzichte van de astra F :shock:
De standaard lampen deden het best redelijk en de Angel eyes net wat minder maar dit doet net even wat meer .
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

De eerste eigenaar heeft inderdaad er zwarte lampen in gezet.
Doelde meer op mijn auto hehe

Ja met xenon is t helemaal fantastisch...geeft een bak licht, zeker als je de originele of imitatie projector lampen koopt. Maar xenon in je standaardunits is ook al the bomb ;)

Qua uitlaatlijn zit alles origineel op een Remus 2x rechthoekig nademper na. Heb even met een middendempervervanger gereden maar die vond ik te hard.

In de toekomst moet er een RVS 63mm systeem onder komen van voor naar achter met sportkat.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1323
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Bericht door Astrid_fahrer »

Jij hebt ze idd ook zwart ja :lol: (bekeek net nog een keer je foto reportage na t spuiten :wink: )

Xenon zou inderdaad nog meer geven maar dat kunnen de standaard koplampen niet zo goed hebben toch? ik gehoord dat ze vanwege de hitte vrij dof kunnen worden?

Dat is wel het nadeel nu. Voor je GSI weet je gewoon precies wat er allemaal te koop is en wat de mogelijkheden zijn en nu ik deze heb moet ik dit allemaal weer een beetje uit gaan vinden.

Kun je al wat meer horen met de remus erop? want op de gsi werkte een middendempervervanger i.c.m. een remus einddemper precies goed alleen dit zou op de OPC te hard zijn?
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

Ja vind m nu te zacht eigenlijk, of tenminste hij is gewoon beschaafd. Maar met een middendempervervanger begon t meer een straaljager te worden. Niet aan te raden. Maar als je m wil, heb m nog liggen, 3 dagen eronder gezeten ;)

Heb dat nog niet eerder gehoord van de koplampen.. en xenon was bijna t eerste wat ik er aan deed toen ik 'm kocht.. en boeie als ze dof worden, koop ik wel projector lampen tegen die tijd. Origineel opel is niet aan te raden trouwens, moet je in je bedrading gaan knippen. Zit aangesloten met speciale, niet in de handel. verkrijgbare connectors. Zitten op de koplampen van een Corsa C bijvoorbeeld, daar kan je ze vanaf knippen.
Dat is wel het nadeel nu. Voor je GSI weet je gewoon precies wat er allemaal te koop is en wat de mogelijkheden zijn en nu ik deze heb moet ik dit allemaal weer een beetje uit gaan vinden.
Liep ik ook tegenaan... en weet nu nog niet alles, er is echt gigantisch veel te koop.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Baas J. schreef:Het grote voordeel van de G boven een F vind ik de algehele constructie, het voelt allemaal wat stabieler en steviger aan... de welbekende rammeltjes en kraakjes van de GSi zijn er niet.
Opmerking hierop:

Vergeet niet het verschil in km's en leeftijd!
Ik ken menig astra-F die rammelvrij is!! Alleen staan daar amper km's op.
Zo ken ik ook G's die klapperen en rammelen. Maja die hebben dan 250K erop staan. naarmate een auto ouder wordt en meer km's krijgt kunnen er rammels optreden. Vooral bij GSI's die veel extra verlaagd zijn en stugge dempers laten de carosserie ook wat meer flexen. Kweet niet wat de OPC jongens hier voor onderstel hebben?

Maar gegarandeerd 2 ton verder en paar keer panelen de-en monteren dat ze ook rammelen.
:wink:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9297
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Hehe, 320 k op de teller en nagenoeg rammelvrij... Alleen mijn sleutelbos rammelt tegen de kappen van de stuurkolom aan... Is maar net hoe je de wagen onderhoudt ook...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1323
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Bericht door Astrid_fahrer »

De mijnes rammelde ook niet zo bijna niet en heeft altijd op de originele veren gestaan maar wat bijna astra F's bij ons wel hadden is dat wanneer je bv echt een heuvel zoals een drempel opreed en een langzame bocht maakt dat je toch de deurrubbers hoorde kraken. En de station had toen pas 80.000 gereden.
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Gebruikersavatar
Rellie opt werk
forum-gebruiker
Berichten: 1713
Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
Locatie: In mn eigen toko

Bericht door Rellie opt werk »

Baas J. schreef:Vering is vele malen beter
Dan heb jij blijkbaar de vering van je GSi nog nooit goed voor elkaar gehad :lol:
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.

http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603

Openings tijden

Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Bericht door Tim82 »

RedBill schreef:Hehe, 320 k op de teller en nagenoeg rammelvrij... Alleen mijn sleutelbos rammelt tegen de kappen van de stuurkolom aan... Is maar net hoe je de wagen onderhoudt ook...
Mijne na 205k ook nagenoeg geen rammels. Geen geklapper uit de wielophanging en geen piepende herriemakende paneeltjes. Is inderdaad maar net hoe de auto is onderhouden en hoe je hem zelf onderhoudt.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Jerremy
forum-gebruiker
Berichten: 524
Lid geworden op: 18 aug 2006 19:26

Bericht door Jerremy »

Schitterende auto hoor, zo'n Astra G OPC !!
Mooie velgen 8) gave kleur..

Veel plezier ermee & veilige kilometers er mee man !!

Hoop trouwens dat je GSI een goed baasje gaat vinden.
Zo zie je ze niet meer vaak, in die goede, en orginele staat compleet met historie.. Had je geen plekje ergens in een schuur/loods om 'm op te slaan ? :D

groetjes,
Jeroen.
Gebruikersavatar
gsipiloot
forum-gebruiker
Berichten: 1630
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:27
Locatie: geffen

Bericht door gsipiloot »

mijn astra cabrio is compleet piep en kraak vrij en die is uit 94 en heeft 156.xxx op de teller en dat is dan een cabrio zonder de stevigheid van een vast dak!

astra f rulez 8)
Gebruikersavatar
Delax80
forum-gebruiker
Berichten: 1268
Lid geworden op: 19 apr 2005 11:03
Locatie: Emmeloord

Bericht door Delax80 »

Astra gsi is idd al af:P

- deurlinke in de kleur
- verlagen

en ik vind hem qua uiterlijk helemala af :)

maar ook mooie opc hoor!! 8)
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1323
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Bericht door Astrid_fahrer »

De vering is wel wennen inderdaad qua gevoel verschilt het wel behoorlijk inderdaad. Mijn GSI reed op de standaard vering en dat was eigenlijk te slap want ik reed wel eens mee in GSI's met bijvoorbeeld Koni dan had je pas echt zoiets van zo moet t rijden 8)

Ik zou inderdaad een grote loods willen hebben om auto's er in op te slaan alleen die is hier nergens te vinden. Mijn Opa woont in een voormalig tankstation met huis en die heeft echt 2 mega garages met smeerkuil alleen die vent heeft zoveel troep daar krijg je van ze leven geen auto in :lol:

Ik heb bij mn oude GSI in het opel boekje een brief gedaan met deze site en een beetje tekst dat ik hem graag terug zou willen zien op het forum dus ik wacht af :lol:
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

Blijf wel van mening dat je beter de gsi had kunnen houden.
En ook dat het onderstel van de gsi toch echt wel beduidend beter is dan dat van een OPC.

Maar ieder zijn eigen keus dus veel plezier ermee !!
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1323
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Bericht door Astrid_fahrer »

IK mis m inderdaad wel meer als ik dacht :cry:

Komt met name omdat de C20XE echt stukken sneller (lijkt) te gaan.
Op papier is hij net zo snel als de OPC I maar in werkelijkheid lijkt t echt stukken langzamer :shock:

Maar verder ben ik tevreden met wat ik heb en wie weet komt er ooit een mooie GSI terug (of erbij als ik de loterij eens win) :lol:
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1323
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Re: Afscheid genomen van mijn GSI

Bericht door Astrid_fahrer »

Ooit schreef ik hier dat ik afscheid genomen had van mijn GSI. Nu is er weer een Astra F terug! :)
Het is een Astra F, hij komt uit 1994, heeft aantoonbaar 108.000 gelopen, heeft de kleur E266 en een origineel lederen driespaaks sportstuur, het is een....

Astra 1.6i sport! :mrgreen: (geen GSI dus helaas).

Mijn vriendin had een E Kadett. Na in totaal ongeveer 2000 euro inclusief aankoop gespendeerd te hebben en ik de Kadett eindelijk betrouwbaar en roestvrij had werd hij gestolen.
Maar goed na allemaal verwensingen te hebben gedaan over de smerige lafaards die hem gejat hebben moest er toch naar wat anders gekeken worden uiteindelijk.
Na een korte zoektocht vonden we deze Astra F uit 1994. Echt nergens geen spatje roest te bekennen en aantoonbaar 108.000 km.
Na een testrit waarbij opviel hoe netjes alles was en hoe geweldig hij nog reed hoefden mijn vriendin en ik niet lang meer na te denken en hebben we hem gekocht.

Hieronder wat foto's, onder de blubber aangezien er een trekker wat modder over de weg had verspreid.

Afbeelding

De kont. Volledig origineel en dat laten we ook lekker zo.

Afbeelding

Afbeelding

Het interieur, een origineel lederen driespaaks GSI sportstuur die echt werkelijk als nieuw is net zoals de rest van het interieur.

Afbeelding

Eerste wat we gedaan hebben is hem mijn garage in gereden en hij kwam er niet uit voordat ik de nodig maatregelen had getroffen zodat hij in ieder geval niet makkelijk te stelen is.
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Mr.F
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 okt 2009 14:13

Re: Afscheid genomen van mijn GSI

Bericht door Mr.F »

Ziet er heel goed uit! Wees er zuinig op! :-)
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Afscheid genomen van mijn GSI

Bericht door oenatje »

zeer nette wagen hoor

leder stuur is glad versleten, nieuw, zit er structuur op
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1323
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Re: Afscheid genomen van mijn GSI

Bericht door Astrid_fahrer »

Dan moet ik t stuur nog eens bekijken aan de achterzijde of ik de structuur daar zie maar voor mij persoonlijk is dit het beste lederen driespaaks stuur wat ik gezien heb :)
Zal het eigenlijk wel door slijtage zijn en niet dat de structuur met de tijd er uit trekt als het ware?
In de Kadett had ik een Vectra 2000 lederen stuur geplaatst maar deze had ook nergens een structuur in het leder zitten,
ook niet op de achterzijde of plekken waar je normaliter nooit je hand plaatst.
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Afscheid genomen van mijn GSI

Bericht door oenatje »

:oops: ik ben in de war met een airbag lederen stuur denk ik. die heeft iig wel structuur, heb nog 2 nieuwe liggen :oops:
Mr.F
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 okt 2009 14:13

Re: Afscheid genomen van mijn GSI

Bericht door Mr.F »

Dan is het stuur van mn zilvere astra al helemaal versleten joh :o nieuwe hebbe hebbe :mrgreen:
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: Afscheid genomen van mijn GSI

Bericht door renej »

past vast wel een gsi motor in :wink:
Gebruikersavatar
Vincent_R
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 1395
Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
Auto('s): Opel Astra F cabrio

Re: Afscheid genomen van mijn GSI

Bericht door Vincent_R »

Die ziet er inderdaad erg goed uit!
Veel veilige kilometers met de F gewenst :)
Plaats reactie